به دلیل نصب آسان تر، تعمیر و تعویض بهتر و جاگیری کمتر، در موتورخانه ها بیشتر منابع کویلی ایستاده مورد استفاده قرار می گیرند. البته عموما، استفاده از منابع افقی در موتورخانه هایی که از فضای بیشتری برخوردار هستند، بهتر است. همچنین از لحاظ کارکردی، در ظرفیت های برابر، منابع افقی به صرفه تر هستند. زیرا طول کویل بیشتر بوده و باعث کاهش قیمت تمام شده منبع می شود. اصلی ترین دلیل دشوارتر بودن نصب منبع افقی، نیاز به فضای بیشتر در موتورخانه و همچنین قرارگیری آن در بالای دیگ است.

کویل های حرارتی هم چنین از نظر نحوه ساخت به دو شکل، حلزونی و Uشکل هستند.

در نوع حلزونی، شاخه ای از لوله، تشکیل دهنده کویل است و به خاطر محدودیت های ابعادی به صورت فنری درآمده است. در این نوع کویل ها آب تنها از یک لوله و یک مسیر عبور کرده و پس از جریان یافتن و انتقال و تبادل حرارتی با جداره لوله از انتهای دیگر لوله، خارج می شود. اما در کویل های Uشکل، جریان و خروج آب از چند لوله مسی است که به صورت U خم شده اند. مزیت طرح Uشکل نسبت به طرح حلزونی این است که اولا به خاطر برخورداری از چندین لوله، شاهد عبور دبی بیشتری از آب داغ دیگ خواهیم بود که می تواند در ظرفیت های حرارتی بالاتری مورد استفاده قرار گیرد. ثانیا، به علت وجود رسوبات محلول در آب که به دیواره لوله ها می چسبند، اگر کویل مانند کویل حلزونی متشکل از یک لوله باشد، با رسوب گرفتگی همان تک لوله، عملا کل کویل از کار می افتد، اما در کویل حلزونی، لوله های دیگر تا حدی جبران کننده دبی عبوری خواهند بود.

لازم به ذکراست که دمای آب گرم مصرفی در ساختمان های مسی، معمولا بین 50 تا 60 درجه سانتی گراد است. به علت اینکه باکتری لژیونلا در دمای 25 تا 50 درجه رشد پیدا می کند، امکان ذخیره آب در دمای زیر 50 درجه وجود نداشته و عملا منتفی است. پس دمای آب گرم منابع کویل دار می بایست بیشتر از این مقدار باشد. همچنین، منابع کویل دار می توانند بسته به نیاز هم دارای تنها یک کویل و هم بعضا دارای دو کویل حرارتی باشند.

 


اطلاعات تخصصی صنعت ساختمان کویل ,لوله ,منابع ,دمای ,لوله، ,حرارتی ,منابع کویل ,منابع افقی ,استفاده قرار ,مورد استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

املاک خانی برای نهال سبز تازه ام ... مرکز مشاوره تحصیلی تهران مشاوره قلاویز mano صدیق بابا meci shop فروشگاه آپشن خودرو | گندم کار